کلینیک نوار عصب و عضله
نوشته شده توسط : media

در کلینیک نوار عصب و عضله خدمات مختلفی مانند الکترومیوگرافی و تست هدایت عصبی برای ارزیابی فعالیت عصبی و عضلانی اندام‌ها انجام می‌شود. معمولاً در مراکزی که این خدمات را انجام می‌دهند، از آخرین تکنولوژی‌ها برای انجام انواع تست نوار عصب عضله استفاده می‌شود. برای دریافت بهترین نتیجه از این تست می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

در کلینیک نوار عصب و عضله متخصصان بیماری‌های مختلفی از جمله کارپال تشخیص می‌دهند و همین به پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند راه‌های درمانی مناسب را اتخاذ کنند. برای دریافت نوبت انجام نوار عصب عضله در کلینیک دکتر یوسفی از طریق شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

در کلینیک نوار عصب و عضله چه بیماری‌هایی قابل تشخیص است؟

نوار عصب و عضله معمولاً برای تشخیص بیماری‌های عصبی کاربرد دارد. از طریق آزمایش EMG برای تشخیص مشکلات حرکتی و آسیب‌های عصبی استفاده می‌شود. بیماری‌های قابل تشخیص از طریق این روش شامل موارد زیر است:

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS): تخریب پیشرونده اعصاب در مغز و نخاع که در آخر منجر به مشکل در تنفس، بلع و فلج می‌شود.

بیماری سندرم تونل کارپال: فشردگی عصب مچ دست که باعث درد، ضعف و بی حسی دست می‌شود.

اسپوندیلوز گردنی (آرتریت گردن): تخریب ستون فقرات گردن که موجب فشردگی نخاع و ریشه‌های عصبی می‌شود.

سندرم گیلن باره: اختلال بالقوه که موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی محیطی حمله کند.

سندرم لامبرت ایتون: این بیماری به سیستم ایمنی به اتصالات عصبی عضلانی حمله کند و در نهایت به اختلال در کنترل عضلات منجر می‌شود.

دیستروفی عضلانی: با ضعف و تجزیه بافت عضلانی، از طریق زوال بافت عصبی یا بدون تخریب مشخص می‌شود.

میاستنی گراویس: اختلال خودایمنی که در کلینک نوار عصب و عضله تشخیص داده می‌شود و بر عضلاتی چون چشم‌ها، دهان، گلو و اندام‌ها تاثیرگذار است.

نوروپاتی محیطی: این بیماری باعث آسیب به سیستم عصبی محیطی می‌شود و فرد علائمی مثل گزگز یا بی حسی در قسمت خاصی از بدن و درد، سوزش یا فلجی را مشاهده می‌کند.

پلی میوزیت: این بیماری تحریک و التهاب عضلات اسکلتی خواهد شد.

اختلال عملکرد عصب رادیال: آسیب به یک یا چند عصب بازو که موجب درد، بی حسی و مشکلات حرکتی ساعد و مچ دست می‌شود.

اختلال عملکرد عصب سیاتیک: بیماری که در امتداد عصب سیاتیک ایجاد می‌شود و از پشت لگن به سمت پایین تا پشت ران امتداد می‌یابد.

 کیفیت ارائه خدمات در کلینیک نوار عصب و عضله

مراکزی که خدمات مربوط به الکترومیوگرافی و تست هدایت عصبی را ارائه می‌کنند، معمولاً دارای فناوری‌های پیشرفته و پزشکان و تکنسین‌هایی هستند که زمینه آموزش دیده‌اند و می‌توانند بیماری‌های عصبی را به راحتی تشخیص دهند.

کلینیک‌های نوار عصب و عضله ایمن‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و همین باعث می‌شود که بیماران در کنار آزمایش‌های دیگر این تست ضروری را نیز انجام دهند. تفسیری که از نوار عصب و عضله در این کلینیک‌ها ارائه می‌شود، باید بسیار دقیق باشد، چرا که می‌تواند در فرایند درمان بسیاری از بیماری‌ها به افراد کمک کند.

اهمیت انجام تست EMG در کلینیک نوار عصب و عضله

اگر دارای علائم مربوط به مشکلات عضلانی و عصبی باشید، پزشک الکترومیوگرافی را برای شما انجام می‌دهد. برخی از این نشانه‌ها عبارتند از:

1- سوزن سوزن شدن اندام‌ها

2- احساس بی‌حسی

3- ضعف عضلانی

4- درد عضلانی

5- گرفتگی عضلات

6- فلج شدن

7- انقباض غیر ارادی عضلات دست و پا

 نتایج دریافتی از این تست به پزشکان کمک می‌کند تا ریشه بیماری‌های زمینه‌ای را تعیین کنند و از پیشرفت هر نوع بیماری جلوگیری شود. برای انجام تست EMG به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید و بهترین خدمات را در این زمینه دریافت نمایید.

در کلینیک نوار عصب و عضله چه بیماری‌هایی قابل تشخیص است؟ | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

هزینه تست EMG در کلینیک نوار عصب و عضله

 هزینه آزمایش نوار عصب عضله به موقعیت جغرافیایی کلینیک و پزشکان متخصص آن بستگی دارد. علاوه‌بر این تعداد اندام‌ها نیز در قیمت آزمایش EMG تأثیر دارد. اگر به کلینیک‌های تخصصی نوار عصب عضله مراجعه کنید، معمولاً قیمت بیشتری از شما دریافت می‌شود.

از سوی دیگر چنانچه پزشک مشکلی در بدن شما پیدا کند، ممکن است به دارو و درمان نیاز داشته باشید و این را به هزینه کلی اضافه کند. همچنین در صورتی که اولین آزمایش نتیجه دلخواه را ندهد، ممکن است مجبور باشید آزمایش‌های اضافی دیگر را نیز انجام دهید. برخی از کلینیک‌ها با بیمه‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح قرارداد دارند و شما می‌توانید پیش از مراجعه تماس بگیرید که آیا این بیمه را تحت پوشش قرار می‌دهند یا خیر.

خلاصه مطالب

در کلینیک نوار عصب و عضله خدمات مربوط به تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی به بیماران ارائه می‌شود. بر اساس این آزمایش وجود هرگونه مشکل اختلال و حرکتی در اندام‌های مختلف بدن ارزیابی می‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکل راهکارهای لازم در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

کلینیک نوار عصب و عضله دکتر ناصح یوسفی از جمله بهترین کلینیک‌های انجام تست EMG است و می‌توانید پس از آزمایش نتایج تفسیر را به صورت دقیق دریافت کنید. برای دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس حاصل نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: